Sidevisninger i alt

lørdag den 18. juni 2011

Hjemve.

Det kan godt være, at det ikke var på eget initiativ, at vi nu skal bo i Aarhus.
Eftersom det ikke for mig, kunne gå hurtigt nok med at flytte fra Jylland, så længes jeg hjem BIG time.

Og det ikke så meget placeringen eller byen der trækker - det er de mennesker jeg savner, mangler og behøver.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at de 2 år jeg har boet i København har været hårde. Faktisk vil jeg sige, at på det karrierre mæssige plan har jeg klaret den godt. Jeg gik fra at være ny-udlært til at få en managerstilling på mindre end en måned. Men når alt kommer til alt, har jeg nu indset, at jeg aldrig helt er stået på karierre-ræset. I privaten har der sgu lidt været noget rod.
Rod i økonomien, rod i kærligheden.Gammelt, nyt - op og ned og så tilbage igen.

Da jeg stod og så på flyttebilen køre mod Sjælland, kunne det ikke gå hurtigt nok med at sige farvel til veninder som pludselig var medlemmer af småbørns familier. Det kunne ikke gå hurtigt nok med at vinke farvel til en omgangskreds, der havde været den samme de sidste 10 år.

Men guess what.

Jeg savner dem allesammen så fucking meget. Og når jeg ser tilbage på de nedture jeg har haft de sidste 2 år er der et klart mønster. Jeg søger ALTID tilbage til dem, jeg "forlod" i første omgang.
Synes ikke, at jeg har lavet andet de sidste par år, end at tage hul på nye kapitler. Nu vil jeg bruge de næste 2 år på, at finde ud af, hvad det er jeg har lyst til at lave.

Jeg har haft følerne ude de sidste par måneder, og bl.a er der et par ting jeg gerne vil undersøge nærmere. Begge ting er en anelse nørdede. Den ene ting, har jeg stiftet bekendtskab med før.
Madlavning. Jeg synes det er sååå nice at lave mad. Og jeg har før overvejet om jeg skulle blive kok.
Den anden ting er nyere.
Fotografi. Jeg ELSKER at se på dem, jeg elsker at bedømme dem og jeg elsker den historie de kan fortælle. Det der dog skræmmer mig, er alt det elektroniske omkring det. Jeg er IKKE god til det. Men det kan jeg vel lære?

Hmm. Det er det jeg tænker lidt på for tiden - udover dén belastende hjemve - der dog bekræfter mig i, at jeg ikke er helt gal på den, ved at flytte til Jylland de næste 2 år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar